Askerden Firar Suçu ve Cezası Etiketleri: ,

Askerden Firar Suçu ve Cezası

Bugün sizlere askeri ceza kanunu madde 66′da duzenlenen firar suçu ve cezasından kısaca bahsedeceğiz.

Askerden Firar Suçu ve Cezası

Kanunun ilgili maddesine göre, kıt’asından veya gorevi icabi bulunmak zorunda oldugu yerden izinsiz olarak 6 gunden fazla uzaklasanlar veya izin istirahat veya hava degisimi alarak ayrilanlardan donmeye mecbur bulunduklari gunden itibaren alti gun icerisinde ozursuz olarak gelmeyenler 1 yildan 3 yila kadar hapis cezasiyla cezalandirilirlar.

Konuyu biraz daha acacak olursak firarda gecen sureye gore degerlendirme kapsaminda kisi eger 24 saat icerisinde yakalanmis veya donmusse bunun firar olarak degil bir kisa sureli kacma disiplin mahkemeleri kanunu madde 50/a’ya gore degerlendirilmesi gerekir. Firarinin, firar ettigi saat belli degilse firar sucu firar edilen gunun saat 00:00′ından itibaren vuku bulur.

Firarda gecirilen surenin 1 tam gunden fazla olmasi ve 6+1 tam gunden az olmasi durumunda su ihtimallere gore hareket edilir.

- 6+1 gun dolmadan yakalanmissa askeri ceza kanununun 68. maddesindeki suc teskil eder.

- 6+1 gun dolmadan kendiliginden birligine katilmis ise disiplin mahkemeleri kanunu madde 50/a’ya gore kisa sureli kacma sucundan ceza alir. 6+1 gunden once kendiliginden birligine katilan bir personelin isledigi suc disiplin tecavuzu niteliginde oldugu icin cezalandirmasi amirin takdir yetkisinde disiplin mahkemeleri tarafindan veyahutta amirin bizzat kendisi tarafindan cezalandirilmaktadir. Disiplin mahkemelerinin verdigi cezalar askerlik hizmetinden sayilmazken amir tarafindan verilen cezalar askerlik hizmetinden sayilmaktadir.

Firarda gecirilen surenin 6+1 gunden fazla olmasi durumunda askeri ceza kanununun 66. maddesindeki firar sucu teskil etmektedir. Askeri mahkemeden alinan hicbir ceza askerlik hizmetinden sayilmaz ve hapsolunan sure kadar askerlik hizmetiniz kaldigi yerden devam eder.

• askerden fırar etmenın cezası
  • askerden firar etmenin cezası 2012
  • askeri firar cezası 2013
  • firar cezası